Peranan Baru Aktress 'Angelina Jolie' Untuk Pelarian PBB


Aktres wanita hollywood yang sudah tidak asing lagi namanya dalam dunia lakonan, akan memegang peranan baru dalam krisis-krisis pelarian paling serius di dunia. Perkara ini disampaikan oleh beliau sendiri bersama Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) pada satu sidang media yang telah diaturkan. Namun begitu, keputusan muktamad akan diberitahu kemudian tambahnya lagi.

Aktres Amerika itu yang sudahpun berkhidmat selama 10 tahun sebagai duta muhibah untuk Pesuruhjaya Tinggi PBB bagi pelarian.Beliau juga telah menyumbang sebanyak AS$5 juta (RM15 juta) bagi menyempurnakan operasi tersebut.

Kata Jolie sendiri, beliau sanggup mengambil risiko bagi menyertai operasi tersebut kerana ingin merasai sendiri pengalaman seperti yang pernah dibayangkan oleh beliau sendiri yang mana keadaannya bagaimana seorang ibu dengan anak-anak mengadai nyawa di laut untuk sampai ke Eropah dari Afrika Utara



2 comments:

  1. hai...
    pelakon ni mmg prefect... good entry...

    singgah usha entry usha iklan. sama2 tmbh tabung blog.
    salam singgah.

    ReplyDelete
  2. hai Too..
    yeaps..Pelakon yang bukan sahaja berkebolehan dalam karier sendiri, malah tidak ketinggalan jua dalam berbuat kerja amal..

    Tq ... for visiting..

    ReplyDelete